SE 113 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Programlamaya Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SE 113
Güz
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Java programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, seçim yapıları, yineleme yapıları, metotlar ve diziler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • programlamadaki temel terminolojiyi kullanabilecektir.
  • Java programlama dilinde programlar yazabilecektir.
  • Java kodlarını derleyebilecektir.
  • programlarda karar yapıları, döngüler ve fonksiyonları uygulayabilecektir.
  • dizileri kullanabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hesaplamaya ve Java programlamaya giriş: temel yapı, çıkış ifadeleri. Deitel Üniteler 1 ve 2
2 Yapısal program geliştirme – Kısım I: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1. Deitel Üniteler 2 ve 4
3 Yapısal program geliştirme – Kısım II: giriş ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2. Deitel Üniteler 2 ve 4
4 Yapısal program geliştirme – Kısım III: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, ikili cebir kavramları; LAB#3. Deitel Üniteler 4 ve 5
5 Yapısal program geliştirme – Kısım IV: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#4. Deitel Üniteler 4 ve 5
6 Yapısal program geliştirme – Kısım V: iç içe döngüler, break, continue, switch; Ara sınav#1. Deitel Üniteler 4 ve 5
7 Yapısal program geliştirme – Kısım VI: Math sınıfı, rassal sayı üretimi; LAB#5. Deitel Ünite 6
8 Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme; LAB#6. Deitel Ünite 7
9 Diziler – Kısım II: tek boyutlu dizilerin kullanımı, Arrays sınıfı; LAB#7. Deitel Ünite 7
10 Diziler – Kısım III: diziler ile yazılabilen örnek programlar; Ara sınav#2. Deitel Ünite 7
11 Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş; LAB#8. Deitel Ünite 6
12 Metotlar – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#9. Deitel Ünite 7
13 Metotlar – Kısım III: kapsam kuralları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#10. Deitel Ünite 6
14 Metotlar – Kısım IV: metotlar ile yazılabilen örnek programlar. Deitel Üniteler 6 ve 7
15 Genel tekrar.
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı Java How to Program, 10/e (Early Objects), Global Edition, Paul Deitel & Harvey Deitel, Pearson, ISBN13: 9781292018195
Önerilen Okumalar/Materyaller Introduction to Programming Using Java, v.7, David J. Eck, http://math.hws.edu/javanotes/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
13
Final Sınavı
1
15
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest