![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İnşaat Mühendisliği
IE 372 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Proje Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 372
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ; proje yönetiminin temel prensiplerinin öğretilmesi amacı ile başarılı proje yönetimi uygulamalarının anlatılması ve yönetimsel perspektif kazandırılması |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders IE 372 ve ISE 380 ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Projelere ve proje yönetimine giriş | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
2 | Stratejik proje seçimi | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
3 | Proje yöneticisinin rolü. Ortak çalışma. | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
4 | Diğerleri ile çalışmak ve takım olabilmek, projelerin organizasyondaki rolü ve iş aktivitelerinin planlanması | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
5 | Proje maliyetleri ve bütçeleri | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
6 | Proje aktivitelerinin planlanması | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
7 | Proje aktivitelerinin planlanması | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
8 | Ara sınav | |
9 | Proje Kaynak Kullanımının Belirlenmesi | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
10 | MS Project | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
11 | Projelerde Bilgilendirme Yönetimi | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
12 | Projenin Değerlendirme ve Tamamlanması | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
13 | ÖĞRENCİ SUMMATIVE PREZENTASYONLARI | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
14 | ÖĞRENCİ SUMMATIVE PREZENTASYONLARI | Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Jack R. Meredith, Samuel J. Mantel, Project Management A Managerial Approach, Seventh Edition, Wiley. Ders notları ve slaytlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Shtub, A., Bard J.F., and Globerson, S. 1994. Project Management: Engineering, Technology and Implementation, Prentice Hall Maylor, H. 2001. Project Management, Prentice Hall Nicholas, J.M., 2000. Project Management: A Managerial Approach, Wiley |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
10
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
140
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9232_1_th.jpeg)
Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, kent genelindeki 45 tarihi yapıyı, ölçekli maketlerle inceleyerek deprem simülasyonu gerçekleştirdi.
![İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8710_1_th.jpeg)
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
![İhmalin Fotoğrafları İhmalin Fotoğrafları](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8612_1_th.jpeg)
İhmalin Fotoğrafları
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Egemen Sönmez, 30 kişilik ekiple birlikte deprem bölgesine giderek yıkılan ve hasar
![Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8580_1_th.jpeg)
Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, mimari projede olmamasına rağmen binaların çatı katına sonradan yerleştirilen su
![Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8567_1_th.jpeg)
Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, riskli yapıları sağlıklı ve çabuk bir şekilde yenilemek gerektiğine dikkat
![Bina Denetiminde Hayati Uyarılar Bina Denetiminde Hayati Uyarılar](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8560_1_th.jpeg)
Bina Denetiminde Hayati Uyarılar
Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 10 şehirde yıkıma yol açan deprem felaketinin ardından binlerce vatandaş, oturduğu binanın sağlamlığını test etmenin telaşına düştü.
!['Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz' 'Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz'](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8554_1_th.jpeg)
'Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, Kahramanmaraş merkezli depremlerde enkaza dönen çok sayıda binanın proje, malzeme
!['Kolonun içinden kümes teli çıktı' 'Kolonun içinden kümes teli çıktı'](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8385_1_th.jpeg)
'Kolonun içinden kümes teli çıktı'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, İzmir’de riskli yapı olarak tespit edilen yaklaşık 22 bin binaya