Dersin Adı
|
Proje Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IE 372
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı ; proje yönetiminin temel prensiplerinin öğretilmesi amacı ile başarılı proje yönetimi uygulamalarının anlatılması ve yönetimsel perspektif kazandırılması |
Öğrenme Çıktıları
|
#
|
İçerik
|
PÇ Sub
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 | Modern proje yönetimini tekniklerini uygulayabileceklerdir. | | | | | | | 2 | Bir projeyi temel olarak planlayabileceklerdir. | | | | | | | 3 | Projenin aşamaları hakkında verileri kullanarak projeyi çizelgeleyebilecektir | | | | | | | 4 | Tasarlanan bir projenin zamanlamasını, bütçesini takip edebileceklerdir. | | | | | | | 5 | Gerçek hayat problemlerini çözmek için proje yönetimini ve planlaması tekniklerini uygulayabileceklerdir. | | | | | | |
|
Ders Tanımı
|
Bu ders IE 372 ve ISE 380 ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Öğrenme Çıktısı
|
1 |
Projelere ve proje yönetimine giriş |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
2 |
Stratejik proje seçimi |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
3 |
Proje yöneticisinin rolü. Ortak çalışma. |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
4 |
Diğerleri ile çalışmak ve takım olabilmek, projelerin organizasyondaki rolü ve iş aktivitelerinin planlanması |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
5 |
Proje maliyetleri ve bütçeleri |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
6 |
Proje aktivitelerinin planlanması |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
7 |
Proje aktivitelerinin planlanması |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Proje Kaynak Kullanımının Belirlenmesi |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
10 |
MS Project |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
11 |
Projelerde Bilgilendirme Yönetimi |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
12 |
Projenin Değerlendirme ve Tamamlanması |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
13 |
ÖĞRENCİ SUMMATIVE PREZENTASYONLARI |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
14 |
ÖĞRENCİ SUMMATIVE PREZENTASYONLARI |
Vakalar ve Formative Ders İçi Prezentasyonlar |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
Ders Kitabı
|
Jack R. Meredith, Samuel J. Mantel, Project Management A Managerial Approach, Seventh Edition, Wiley. Ders notları ve slaytlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Shtub, A., Bard J.F., and Globerson, S. 1994. Project Management: Engineering, Technology and Implementation, Prentice Hall Maylor, H. 2001. Project Management, Prentice Hall Nicholas, J.M., 2000. Project Management: A Managerial Approach, Wiley |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
15
|
15
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
|
|
Toplam |
140
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
PÇ Sub |
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest