Bizi takip edin
|
EN

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

İnşaat Mühendisliği

GEHU 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka İletişiminde Hikayeleştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 301
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık öğrencilerinin marka yönetimi ve marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerinin önemini, yararlarını ve güncel kullanımlarını öğrenerek, yaratıcı çalışmalarda uygulamalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • hikaye anlatma tekniklerini marka iletişimive marka yönetimi alanlarında kullanabilecektir
  • hikaye anlatma teknikleriyle reklam fikri ve reklam kampanyası yaratabilecektir,
  • hikaye anlatma tekniklerinin kullanıldığı diğer iletişim çalışmalarında görev alabilecektir,
  • kişisel iletişim ağı kurma, kurum içi yazışmalar, iş yazışmaları, direkt satış faaliyetleri ve benzeri konularda hikaye anlatma tekniklerini etkili şekilde kullanabilecektir
  • pazarlama odaklı kurgu yaratma tekniğini iş hayatında uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler; yaratıcı yazarlık teknikleri, hikaye türü ve tekniği, hikaye türü ve tekniğinin marka iletişimi, marka yönetimi, reklamcılık ve halkla ilişkiler branşlarındaki yeri, hikaye anlatma tekniklerinin branşlarıyla ilgili güncel kullanımları ve uygulamaları ile tanıştırılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kamp Ateşi Tarih öncesi atalarımızdan Louis Armstrong adlı astronota kadar hikayelerin ve markaların kökenleri ve akrabalıkları hakkında genel giriş bilgisi Bölüm 1 – Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice” – Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu
2 Zindanlar, Ejderhalar ve Şövalyeler Mesaj, karakter, çatışma ve hikaye akışı yaratarak hedef kitleye uygun hikayeler yaratabilmek Bölüm 2 – Four Elements of Storytelling “Storytelling – Branding in Practice” – Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu
3 Kahramanın Yolculuğu Kalıcı marka iletişimi için fark yaratan hikayeler kurgulamak. “Sonsuzluğa yeteri kadar bakarsanız, bir sürü marka da size geri bakar” A Practical Guide to Campbell’s “Hero’s Journey” http://www.thewritersjourney.com/hero's_journey.htm
4 Hemingway’in Yolu Kurmaca odaklı görsel-işitsel mesajlar kurgulayabilmek. “Can yakacak kadar dürüst olabilmek.” “The World’s Language of Persuation” bölümü, “The Invisible Grail” – John Simmons “For Whom the Bells Toll” – E. Hemingway (farklı bölümlerden örnek alıntılar)
5 Bonnie’nin Durumu Markanız için karakter yaratma teknikleri. “Serseri kurşunlar insanları öldürür, serseri kelimeler markaları.” “The World’s Language of Persuation” bölümü” “The Invisible Grail” – John Simmons “The Bonnie Situation” bölümü, “Pulp Fiction” – Quentin Tarantino
6 Yaratıcılığın Mühendisliği İlham ve strateji arasındaki farkı anlayabilmek. Tarzı ve hedefi olan yazarlık işçiliği. “Profesyonel ama sevimli bir manipülatör olmak.” “10 Steps to Start Your Concent Marketing” Robert Rose
7 Komedyenin Alet Çantası Hedef kitlenin aklında kalacak sloganlar yazabilmek. “Büyük liderler okuyor mu, yoksa yazıyor mu?” “The Rule of Nine” ve “The Comedy Throughline” bölümleri, “The Comic Toolbox: How to Be Funny Even When You Are Not” John Warhaus
8 İş ve mitoloji Pazarlama hedefli algı yaratmak ve yönetmek. “Transmedia Storytelling 101 Handout” – Henry Jenkins Star Wars ve Disneyland vaka analizleri.
9 Yazarlık Atölyesi 1 Konsanviyonel teknikler.
10 Dijital Dünyada Suç ve Ceza Marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından internet yazarlığı ve doğruları / yanlışları. İnci Sözlük & Ekşi Sözlük vaka analizleri.
11 Yazarlık Atölyesi 2 Internet yazarlığı.
12 My Name is Mahir. Kurumsal iletişimde ve iş yazışmalarında başarılı ve hatalı örnekler. “Marka sizsiniz. Önce kendinizi satın.” Bölüm 1, “Moby Dick” – Herman Melville Internet Mahir vaka analizi ve Herman Melville.
13 Şair Mezarlığı: Gelecek için post-mortem analiz yapabilmek ve strateji üretebilmek – Profesyoneller için bir marka mezarlığı ziyareti. Ginger vaka analizi
14 Oyuna Geldik! Yirmibirinci yüzyılda hedef kitlelerin iletişimcilerden beklentileri, “çatışma” teorisi ve pazarlama odaklı oyun fikri yaratmak. Yazarlık Atölyesi 3 Oyun yazarlığı. Bölüm 1, “The Design of Episodic Games Blog” – Pascal Luban Defiance & Pokemon Go vaka analizi.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Değerlendirme

 

Ders Kitabı

“You Are Getting Old” Y&R Research for Europe Demographics “10 Steps to Start Your Concent Marketing” Robert Rose

Önerilen Okumalar/Materyaller

“Story” Robert McKee

“The Comic Toolbox” John Warhaus

“On Writing” Stephen King

“Storytelling – Branding in Practice” Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
4
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
15
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
1
14
14
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
102

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.