GEHU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çağdaş Dünya Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 203
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı,çağdaş dünya tarihinin temel boyutlarını tanıtarak öğrencilerin genel kültürünü yükseltmektir. Siyaset Bilimi öğrencileri için ise bu ders, diğer bölüm derslerine geçişi kolaylaştıracak bir işlev görecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modernitenin ekonomik, sosyal ve siyasi yönlerini tarihsel bakış açısıyla açıklayabilecek
  • Çağdaş dünya tarihinin kökenlerindeki önemli fikirleri açıklayabilecek
  • Modern dünyanın yaratılmasında Rönesans ve Reform hareketlerinin oynadığı rolü açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren devrimleri (tarım, sanayi, ideolojik ve teknolojik) açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren sömürgecilik, kölelik, emperyalizm, otoriter ve totaliter rejimler ve siyasi aşırıcılık gibi olumsuz fenomenlere dair bilgi sahibi olabilecek
  • Avrupa imparatorluklarının çöküşünü ve ulus-devletlerin ortaya çıkışını açıklayabilecek
  • Komünizmin bitişini ve komünizm sonrası dünya düzeninin, Birleşmiş Milletler, AB ve NATO gibi örgütlerin dünya düzeninin merkezi olarak ortaya çıkışını açıklayabilecektir
Ders Tanımı Bu bir giriş dersidir ve öğrencileri siyaseti tarihsel bir perspektiften incelemeye teşvik etmek üzere tasarlanmıştır. Ders içeriği, çağdaş dünya tarihi hakkındaki akademik kaynakçadan, siyasi ve kültürel tarihi odak alarak oluşturulmuştur. Öğrencilerden, (1) haftalık okumaları yapmaları, (2) dersteki tartışmalara katkıda bulunmaları ve sunum yapmaları, (3) derste verilen bilgileri ve akademik literatürdeki konuları analiz ederek içselleştirmeleri, ve (4) sınavlara öğretim üyesinin kılavuzluğunda hazırlanmaları beklenmektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders izlencesinin ve kaynakçanın tanıtılması. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43.
2 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43. FOUCAULT, Michel, 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books, pp. 170-177.
3 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-43.
4 Batının yükselişi ve Batılı İnsan Etkisi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 54-80.
5 Doğu'da "Beyaz Tehlike"; Rus ve Amerikan İmparatorluklarının Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135.
6 Doğu'da "Beyaz Tehlike"; Rus ve Amerikan İmparatorluklarının Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135.
7 Arasınav
8 Bilimsel Devrim ve Sanayi Devrimi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 136-152.
9 Büyük Savaş ve Yeni Dünya Dini olarak Komünizmin Doğuşu WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 153-182.
10 İki Savaş Arası Dönemde Asya WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 183-202.
11 İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Terör Dengesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 203-227.
12 Doğu Avrupa ve SSCB'de Komünist Rejimler ve Çöküşleri WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 241-257.
13 İkinci Dünya Savaşı sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351.
14 Soğuk Savaş sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351.
15 1500'den Dekolonizasyona Afrika WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 44-53, 228-240.
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı

Woodruff W 2002, A concise history of the modern world, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York.

(Üniversitemiz kütüphanesinde ve öğretim üyesi tarafından hazırlanan okuma paketinde bulunmaktadır.)

Önerilen Okumalar/Materyaller

FOUCAULT, M 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books.

GIDDENS, Anthony, 1990. The consequences of modernity. Cambridge: Polity Press.

HOBSBAWM, E 1997. Age of revolution, 1789-1848, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1975. Age of capital, 1848-1875, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1997. Age of empire, 1875-1914, London: Phoenix.

HOBSBAWM, E 1995. Age of extremes: a history of the world, 1914-1991, New York: Vintage Books.

MOSES, AD (ed.) 2008. Empire, colony, genocide: conquest, occupation, and subaltern resistance in world history, New York: Berghahn Books.

CROWE, D 1992. The essentials of European history: 1914 to 1935, World War I and Europe in crisis, Piscataway NJ: Research & Education Association.

NORTON, DH 1990. The essentials of European history: 1935 to the 1988, World War II and the iron curtain, Piscataway NJ: Research & Education Association.

KAMRAVA, M 2011. The modern Middle East: a political history since the First World War, Berkeley: University of California Press.

KENNEDY, P 1988. The rise and fall of the great powers: Economic change and military conflict from 1500 to 2000, London: Unwin Hyman.

(Kitapların tümü üniversitemiz kütüphanesinde ve çeşitli elektronik veritabanlarında bulunmaktadır. Öğrenciler ayrıca ders içeriğiyle örtüşen her türlü başka akademik kaynağı da kullanabilirler.)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
25
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
2 Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5 İnşaat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
11 İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest