GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Hakları Siyaseti
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 311
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan Haklarının siyasi tarihini açıklayabilecekler
  • Küreselleşme sürecinde insan haklarının değişimini değerlendirebilecekler
  • Çocuk emeğini insan hakları ihlali çerçevesinde açıklayabilecekler
  • İklim değişikliğini insan hakları ihlali bağlamında değerlendirebilecekler
  • Türkiye'de insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal boyutunu açıklayabilecekler
Ders Tanımı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Sabine C. Carey et al. “The Concept of Human Rights,” pp. 7-39.
2 İnsan Hakları Siyaseti Nedir? Sabine C. Carey et al. “The Concept of Human Rights,” pp. 7-39; Universal Declaration of Human Rights, http://www.un.org/en/udhrbook/pdf/udhr_booklet_en_web.pdf.
3 İnsan Hakları Anlayışının Temelleri: Antik, Ortaçağ ve Erken Modern Hak Kavrayışlarının Biçimlenişi Jack Donnelly, Universal Human Rights in Theory and Practice, pp. 81-92.
4 "İnsan ve Yurttaş Hakları": Amerikan ve Fransız Devrimleri “The Declaration of Independence” (1776) “Bill of Rights” (1791) “The Declaration of the Rights of Man and of the Citizen” (1789)
5 ARASINAV I
6 20. Yüzyılın İlk Yarısında İnsan Hakları: Birinci ve İkinci Dünya Savaşı UN Charter, Nuremberg Trials, Convention on Genocide (1948) European Convention on Human Rights (1950)
7 İşkence Yasağı ve Savaş Tutsaklarının Hakları Andrew Clapham, “The International Crime of Torture,” in Human Rights: A Very Short Introduction, pp. 81-95. Geneva Conventions (1949) UN Convention against Torture (1984)
8 Mülteci Hakları UN Convention Relating to Status of Refugees (1951) Sabine C. Carey et al. The Politics of Human Rights, pp. 81-86.
9 Irk ve Cinsiyet Ayrımcılığı US Constitution, 13th-14th-15th Amendments Martin Luther King JR. “I Have A Dream” International Convention on Racial Discrimination (1965) International Convention on Discrimination against Women (1979)
10 ARASINAV II
11 Sömürge Özgürleşmesi, Ulusların Kendi Kaderini Tayin Hakkı ve İkiz Sözleşmeler: İnsan Hakları Hegemonik bir Kavram mıdır? Samuel Moyn, “Why Anticolonialism Wasn’t a Human Rights Movement,” in The Last Utopia, pp. 84-119. International Covenant on Economic, Social, and Cultural Rights (1966) International Covenant on Civil and Political Rights (1966)
12 Çocuk, Göçmen İşçi ve Engelli Hakları UN Convention on the Rights of the Child (1990) UN Convention on the Protection of the Rights of Migrant Workers and Their Families (1990) UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities (2006)
13 Gezegenimize Özen Göstermek: Hayvan Hakları ve Yeşil Hareketler Sue Donaldson / Will Kymlika, “Universal Basic Rights for Animals,” in Zoopolis, pp. 19-49.
14 Sonuç ve tartışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
1
35
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest