FENG 497 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bitirme Projesi I (Mühendislik Fakültesi)
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FENG 497
Güz
2
2
3
6

Ön-Koşul(lar)
  0 4. Sınıf olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin dördüncü sınıfa kadar öğrendiklerini bilgileri kullanarak 3 veya 5’er kişilik takımlar halinde bağlı oldukları disiplinle ilgili ya da disiplinler arası bir projede çalışmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Takımla birlikte çalışabilecektir
  • Mesleki etik değerleri tespit edebilecektir
  • Proje analizi yapabilecektir
  • Proje iş akışlarını ve iş planını yapabilecektir
  • Proje yönetimi becerilerine sahip olacaktır
  • Proje geliştirme için kullanılan modern araçları kullanabilecektir
Ders Tanımı Öğrenci öğrenmiş olduğu mühendislik teknikleri ile takım halinde bir proje tasarlar, analizini yapar ve iş planları hazırlar. Çağdaş araçları kullanarak projenin detaylarını raporlayabilir ve sunumunu yapar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Takım çalışması ve Mesleki etik değerler, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
2 Takım çalışması ve Mesleki etik değerler, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
3 Takım çalışması ve Mesleki etik değerler, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
4 Literatür taraması, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
5 Proje bileşenleri ve raporlama teknikleri, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
6 Proje konusunun belirlenmesi, Takımların oluşturulması ve proje başlaması, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
7 Takım proje toplantısı, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
8 Proje analizi, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
9 Proje analizi, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
10 Proje iş akışı ve planı, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
11 Ara rapor sunumu (Proje raporu ara değerlendirme)
12 Proje detaylandırma, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
13 Proje detaylandırma, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
14 Proje detaylandırma, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
15 Proje gözden geçirme, Proje danışmanıyla toplantı Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr
16 Proje sunumu

 

Ders Kitabı

Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr

Önerilen Okumalar/Materyaller

Software Project Management, A RealWorld Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
16
40
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
10
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
36
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
1
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest