![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İnşaat Mühendisliği
CIVE 430 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Akarsularda Katı Madde Taşınımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CIVE 430
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, akarsulardaki katı maddelerin özelliklerini inceleyerek taşınımının temel ilkelerini öğretmektir. Katı madde özellikleri ve hareket ile ilgili parametreler ve akım direnci hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, akarsular, akım ve katı madde hareketlerinin sebep olabileceği etkileri ortaya konulacaktır. Bu maddeler ile ilgili kriterler tanımlanacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akım ve katı madde özellikleri | Bölüm-1; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
2 | Katı maddenin harekete başlaması- Kayma gerilmesi yaklaşımı, Hız yaklaşımı | Bölüm -2; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
3 | Katı maddenin harekete başlaması – Hareketin başlaması ile ilgili diğer yaklaşımlar, Zırhlanma | Bölüm-2; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
4 | Akım direnci ve taban şekilleri | Bölüm-3; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
5 | Akım direnci ve taban şekilleri | Bölüm-3; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
6 | Tekrar | Bölüm-1,2,3; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
7 | Ara sınav | |
8 | Taşınım mekanizması – Sürüntü hareketi | Bölüm-4; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
9 | Taşınım mekanizması – Askıda madde hareketi | Bölüm-5; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
10 | Taşınım mekanizması – Toplam katı madde taşınımı | Bölüm-6; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
11 | Katı madde taşınımı tahmin yaklaşımlarının karşılaştırılması | Bölüm-7; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
12 | Baraj göllerinde katı madde birikimi | Bölüm-8; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
13 | Su alma yapısı tasarımı | Bölüm-8; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
14 | Katı madde taşınımı – Özel konular | Bölüm-8; “Sediment Transport – Theory and Practice”, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sediment Transport – Theory and Practice, C.T. Yang, International Ed. Mc Graw Hill, 1996, ISBN: 9781575242262.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hydraulics of Sediment Transport, Walter Hans Graf/ Water Resources Publication, 1984, ISBN: 9780918334565. River Mechanics. M.S. Yalin, Pergamon Publication, 1992, ISBN: 9780080401904. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9232_1_th.jpeg)
Tarihi Yapılarda Deprem Simülasyonu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, kent genelindeki 45 tarihi yapıyı, ölçekli maketlerle inceleyerek deprem simülasyonu gerçekleştirdi.
![İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8710_1_th.jpeg)
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
![İhmalin Fotoğrafları İhmalin Fotoğrafları](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8612_1_th.jpeg)
İhmalin Fotoğrafları
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Egemen Sönmez, 30 kişilik ekiple birlikte deprem bölgesine giderek yıkılan ve hasar
![Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8580_1_th.jpeg)
Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, mimari projede olmamasına rağmen binaların çatı katına sonradan yerleştirilen su
![Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8567_1_th.jpeg)
Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, riskli yapıları sağlıklı ve çabuk bir şekilde yenilemek gerektiğine dikkat
![Bina Denetiminde Hayati Uyarılar Bina Denetiminde Hayati Uyarılar](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8560_1_th.jpeg)
Bina Denetiminde Hayati Uyarılar
Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 10 şehirde yıkıma yol açan deprem felaketinin ardından binlerce vatandaş, oturduğu binanın sağlamlığını test etmenin telaşına düştü.
!['Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz' 'Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz'](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8554_1_th.jpeg)
'Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, Kahramanmaraş merkezli depremlerde enkaza dönen çok sayıda binanın proje, malzeme
!['Kolonun içinden kümes teli çıktı' 'Kolonun içinden kümes teli çıktı'](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8385_1_th.jpeg)
'Kolonun içinden kümes teli çıktı'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, İzmir’de riskli yapı olarak tespit edilen yaklaşık 22 bin binaya