MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ

İnşaat Mühendisliği

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

GEET 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İnsan Hakları Siyaseti
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEET 311
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan Haklarının siyasi tarihini açıklayabilecekler
  • Küreselleşme sürecinde insan haklarının değişimini değerlendirebilecekler
  • Çocuk emeğini insan hakları ihlali çerçevesinde açıklayabilecekler
  • İklim değişikliğini insan hakları ihlali bağlamında değerlendirebilecekler
  • Türkiye'de insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal boyutunu açıklayabilecekler
Tanımı Bu ders öğrencileri İnsan Haklarının dünya genelindeki durumu, çözüm önerileri, ve 20.yüzyılda insan haklarının ekonomik, toplumsal ve siyasal dinamikleri hakkında donanım sağlar.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Temel İlkeler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi
3 İnsan Haklarının Siyasi Tarihi - Tebaadan Yurttaşa Dönüşüm Federalist Papers: No 10 and 51 (accessible: http://thomas.loc.gov/home/histdox/fedpapers.html)
4 Küreselleşme ve İnsan Hakları “PROTECTING HUMAN RIGHTS IN A GLOBALIZED WORLD” by Dinah Shelton - https://www.bc.edu/content/dam/files/schools/law/lawreviews/journals/bciclr/25_2/06_FMS.htm
5 Küreselleşme ve İnsan Hakları - devam “PROTECTING HUMAN RIGHTS IN A GLOBALIZED WORLD” by Dinah Shelton - https://www.bc.edu/content/dam/files/schools/law/lawreviews/journals/bciclr/25_2/06_FMS.htm
6 Dünyanın Durumu Hans Rosling (2014 TED talks Video and Transcript) : https://www.ted.com/talks/hans_rosling_reveals_new_insights_on_poverty
7 Dünyanın Durumu - devam Hans Rosling (2014 TED talks Video and Transcript) : https://www.ted.com/talks/hans_rosling_reveals_new_insights_on_poverty
8 Emek ve İnsan Hakları Auret van Heerden: Making global labor fair ( https://www.ted.com/talks/auret_van_heerden_making_global_labor_fair)
9 İnsan Hakları İhlali olarak Çocuk Emeği UN and HRW Reports : https://www.hrw.org/topic/childrens-rights/child-labor and http://www.un.org/en/globalissues/briefingpapers/childlabour/
10 İnsan Hakları İhlali olarak İklim Değişikliği "Malé Declaration on the Human Dimension of Global Climate Change" (PDF). 14 November 2007. HRC (28 March 2008). "UNHRC Resolution 7/23, Human rights and climate change" (PDF).
11 İnsan Hakları İhlali olarak İklim Değişikliği HRC (25 March 2009). "UNHRC Resolution 10/4, Human rights and climate change" (PDF).
12 Kadın Hakları vs. İnsan Hakları Jimmy Carter: Why I believe the mistreatment of women is the number one human rights abuse - https://www.ted.com/talks/jimmy_carter_why_i_believe_the_mistreatment_of_women_is_the_number_one_human_rights_abuse
13 Türkiye'de İnsan Hakları Daha sonra bildirilecek.
14 Sonuç ve tartışma
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
4
80
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
4
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
123

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi
2 Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
4 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5 İnşaat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
11 İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER