MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İnşaat Mühendisliği
CIVE 416 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Modelleme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CIVE 416
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
|
|||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ölü ve/veya hareketli yükler için 2D veya 3D yapı sistemlerinin farklı yüklemeler altında (zati, hareketli, rüzgar, deprem, sıcaklık, öngerme etc.) analizini yazılım programları ile gerçekleştirmek ve iç kuvvetleri belirlemektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, ortak bir sayısal analiz aracı olarak sonlu elemanlar (FE) analizine genel bir giriş sağlar. Sayısal integrasyon, parametrik geometri ve integral formülasyonların gözden geçirilmesiyle başlayan temel teorik yaklaşımı ve Sonlu Elemanlar Programları kullanılarak FE analizinin uygulanmasını kapsar. Öğrenciler mezun olduklarında kullanmaları beklenilene benzer ticari bir sonlu elemanlar yazılımıyla tanışırlar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin genel değerlendirmesi ve temel konular | Bölüm-1 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
2 | Çerçeve-duvar sistemlerinin modellenmesi, matriks deplasman yöntemi, sonlu elemanlar yöntemi | Bölüm-1 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
3 | Düğüm noktaları, serbestlik derecesi, rijid diyafram modeli, iç kuvvetler, çerçeve ve kabuki elemanlar için pozitif yönler | Bölüm-2 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
4 | SAP 2000 programının grafik arayüzü | Bölüm-2 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
5 | Örnek bir modelin oluşturulması ve geliştirilmesi | Bölüm-3 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
6 | 1 Nolu Uygulama: Planar çerçeve analizi ve çözümü | Bölüm-3 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
7 | Ara Sınav | - |
8 | 2 Nolu Uygulama: Planar çerçeve, yük kombinasyonları | Bölüm-4 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
9 | 3 Nolu Uygulama: Planar makas sistemler | Bölüm-4 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
10 | 4 Nolu Uygulama: 3D makaslar | Bölüm-5 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
11 | 5 Nolu Uygulama: 3D çerçeve sistemler, statik ve dinamik analiz | Bölüm-6 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
12 | 6 Nolu Uygulama: Kirişli-kirişsiz döşemeler | Bölüm-6 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
13 | 7 Nolu Uygulama: Yüksek katlı yapıalrın üç boyutlu static ve dinamik analizi | Bölüm-7 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
14 | Uygulamaların tekrarı | Bölüm-8 - M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı | - |
Ders Kitabı | M.Asghar Bhatti, “Fundamental Finite Element Analysis and Applications”, Wiley, 2005, ISBN: 9780471648086. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lawrence, K. L., “ANSYS Tutorial Release 7.0, 2002, ISBN: 9781585031108. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
6
|
10
|
60
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
22
|
22
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
İhmalin Fotoğrafları
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Egemen Sönmez, 30 kişilik ekiple birlikte deprem bölgesine giderek yıkılan ve hasar
Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, mimari projede olmamasına rağmen binaların çatı katına sonradan yerleştirilen su
Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, riskli yapıları sağlıklı ve çabuk bir şekilde yenilemek gerektiğine dikkat
Bina Denetiminde Hayati Uyarılar
Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 10 şehirde yıkıma yol açan deprem felaketinin ardından binlerce vatandaş, oturduğu binanın sağlamlığını test etmenin telaşına düştü.
'Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, Kahramanmaraş merkezli depremlerde enkaza dönen çok sayıda binanın proje, malzeme
'Kolonun içinden kümes teli çıktı'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, İzmir’de riskli yapı olarak tespit edilen yaklaşık 22 bin binaya
Yangına duvar olacaklar
İklim değişikliğinin de etkisiyle orman yangınlarında meydana gelen büyük artış, İzmir Ekonomi Üniversitesi’ndeki (İEÜ) profesörleri harekete geçirdi.