Dersin Adı |
Yapısal Analiz I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CIVE 301
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
|
||||||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
||||||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
||||||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(lar)ı |
Dersin Amacı | Yapısal analizin temel ilkelerini ve izostatik kiriş, kafes ve rijit çerçevelerin analizinde kullanılacak çeşitli yöntemleri öğretmek. Sonlu eleman yönteminde kullanılan modern matris yapısal analiz yöntemlerini tanıtmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Giriş, yapı sistemlerinin sınıflandırılması. Yükler, varsayımlar ve basitleştirmeler. Kuvvetler, kuvvet sistemleri, reaksiyonlar, denge ve iç kuvvet denklemleri. İzostatik düzlem sistemler. İzostatik düzlem kafes sistemler. Hiperstatik yapıların klasik analiz metotları |
|
Temel Meslek Dersleri |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, derse genel bakış ve temel kavramlar. Yapı sistemlerinin sınıflandırılması | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
2 | Tasarım Yükleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
3 | Yapı Statiği: Reaksyonlar | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
4 | Kafes Analizi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
5 | Kiriş Analizi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
6 | Çerçeve Analizi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
7 | Tekrar | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
8 | Kiriş ve Çerçevelerde Sehim | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
9 | Sehim hesabında iş-enerji yöntemi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
10 | Kafes sistemlerde, kiriş ve çerçevelerde virtuüe iş yöntemi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
11 | Kafes sistemlerde, kiriş ve çerçevelerde virtüel iş yöntemi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
12 | Hipersitatik yapıların analizinde fleksibilite yöntemi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
13 | Hiperstatik yapıların analizinde fleksibilite yöntemi: Az (birkaç) hiperstatik dereceli sistemlerin yapı analizi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
14 | Hiperstatik yapıların analizinde sehim-eğim yöntemi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
15 | Tekrar | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
16 | Final | Ders kitabından ilgili kısmın okunması |
Dersin Kitabı | K.M. Leet, C.M. Uang, A.M. Gilbert, Fundamentals of Structural Analysıs, 4/e, MC Graw-Hill, Hibbeler, R. C. Structural Analysis, Sixth Edition, Prentice Hall, 2006 Ders web- sitesi- ders notları |
Diğer Kaynaklar | McCormac, J. C., and Nelson, Jr., J. K., Structural Analysis: A Classical and Matrix Approach, 2nd ed., Addison-Wesley, 1997. Felton, L P. and Nelson, R. B. Matrix Structural Analysis, John Wiley, 1997. West, H. H., Analysis of Structures, John Wiley, 1980. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
|
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
2
|
3
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
2
|
13
|
|
Final / Sözlü Sınav |
1
|
20
|
|
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | İnşaat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | X | ||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | X | ||||
11 | İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest