Dersin Adı |
Programlamaya Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SE 113
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Seviyesi |
-
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrencilere programlamanın temel becerilerini kazandırmaktır. Java programlama dili kullanılacaktır. Konular şu kavramları kapsamaktadır: temel tipler, değişkenler, ifadeler, seçim yapıları, yineleme yapıları, metotlar ve diziler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders, öğrencilere, Java programlama dilini kullanarak programlamanın temel kavramlarını öğretir. |
|
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hesaplamaya giriş. | Deitel Ünite 1 |
2 | Java programlamaya giriş: temel yapı, çıkış ifadeleri. | Deitel Ünite 2 |
3 | Yapısal program geliştirme – Kısım I: temel veri tipleri, sabitler, değişkenler, operatörler; LAB#1; HW#1. | Deitel Üniteler 2 ve 4 |
4 | Yapısal program geliştirme – Kısım II: giriş ifadeleri, algoritma, sözde kod; LAB#2. | Deitel Üniteler 2 ve 4 |
5 | Yapısal program geliştirme – Kısım III: kontrol yapıları, seçim ifadeleri, if, else, ikili cebir kavramları; LAB#3; HW#2. | Deitel Üniteler 4 ve 5 |
6 | Yapısal program geliştirme – Kısım IV: Math sınıfı, rassal sayı üretimi; LAB#4. | Deitel Ünite 6 |
7 | Yapısal program geliştirme – Kısım V: döngü yapıları, yineleme ifadeleri, for, while; LAB#5; HW#3. | Deitel Üniteler 4 ve 5 |
8 | Yapısal program geliştirme – Kısım VI: iç içe döngüler, break, continue, switch; LAB#6. | Deitel Üniteler 4 ve 5 |
9 | Ara sınav | |
10 | Metotlar – Kısım I: metot tanımlama, metot çağırma, parametreler, argümanlar, dönüş. | Deitel Ünite 6 |
11 | Metotlar – Kısım II: kapsam kuralları, yerel değişkenler, metot aşırı yükleme; LAB#7; HW#4. | Deitel Ünite 6 |
12 | Diziler – Kısım I: dizi oluşturma, dizi ilkleme; LAB#8. | Deitel Ünite 7 |
13 | Diziler – Kısım II: dizileri metotlara geçirme; LAB#9; HW#5. | Deitel Ünite 7 |
14 | Genel tekrar; LAB#10. | |
15 | Genel tekrar. | |
16 | - |
Dersin Kitabı | Java How to Program, 10/e (Early Objects), Global Edition, Paul Deitel & Harvey Deitel, Pearson, ISBN13: 9781292018195 |
Diğer Kaynaklar | Introduction to Programming Using Java, v.7, David J. Eck, http://math.hws.edu/javanotes/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
10
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 |
70 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
30 |
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
2
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
5
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev |
5
|
4
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
1
|
10
|
|
Final / Sözlü Sınav |
1
|
11
|
|
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |||||
4 | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |||||
5 | İnşaat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest