Dersin Adı |
Bitirme Projesi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CIVE 498
|
Bahar
|
0
|
6
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Seviyesi |
-
|
|||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı |
Dersin Amacı | İnşaat mühendisliği dallarında proje yapmanın öğrenilmesi. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | İnşaat mühendisliği dallarının analizi, projenin mimarisinin belirlenmesi, yük ve yük kombinasyonlarının belirlenmesi, analizin yapılması, boyutlandırmaların yapılması, proje raporunun hazırlanması. |
|
Temel Meslek Dersleri |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnşaat mühendisliği dallarının analizi. | www.asce.org |
2 | Mimari projenin belirlenmesi | www.aisc.org |
3 | Yük ve yük kombinasyonlarının belirlenmesi. | www.asce.org |
4 | Yük ve yük kombinasyonlarının belirlenmesi. | www.aisc.org |
5 | Ön boyutlandırma. | www.csi.com |
6 | Analiz. | www.csi.com |
7 | Analiz. | www.comp-engineering.com/downloads/files/TEKLA/EGITIM/Tekla Egitim 1.pdf |
8 | Analiz. | www.comp-engineering.com/downloads/files/TEKLA/EGITIM/Tekla Egitim 2.pdf |
9 | Boyutlandırma. | www.comp-engineering.com/downloads/files/TEKLA/EGITIM/Tekla Egitim 3.pdf |
10 | Eleman bazında tasarım. | www.comp-engineering.com/downloads/files/TEKLA/EGITIM/Tekla Egitim 4.pdf |
11 | Eleman bazında tasarım. | www.comp-engineering.com/downloads/files/TEKLA/EGITIM/Tekla Egitim 5.pdf |
12 | Eleman bazında tasarım. | www.comp-engineering.com/downloads/files/TEKLA/EGITIM/VIDEOS.rar |
13 | Kontrol. | https://campus.tekla.com/ |
14 | Proje raporunun hazırlanması. | www.csi.com |
15 | Proje raporunun hazırlanması | www.csi.com |
16 | Proje raporunun sunumun. | www.csi.com |
Dersin Kitabı | Betonarme, çelik, zemin, hidromekanik notları. |
Diğer Kaynaklar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
70
|
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav | ||
Final Sınavı / Sözlü Sınav | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
|
Proje |
1
|
54
|
|
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar | |||
Final / Sözlü Sınav | |||
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | İnşaat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | X | ||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | X | ||||
11 | İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest