MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İnşaat Mühendisliği
CIVE 442 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ulaştırma Mühendisliği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CIVE 442
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Ulaştırma mühendisliğiyle ilgili temel projelendirme ve planlama esaslarının verilmesidir. Bu amaçla karayolu projelerinin tasarım esasları, kapasite hesabı ve ulaşım planlamasının inşaat mühendisliğindeki yeri hakkında bilgi verilir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, karayollarında planlama, yol kapasitesi, karayollarının sınıflandırılması, güzergah araştırması safhaları, geometrik dizayn (yatay ve düşey elemanların tasarımı) konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ulaştırma mühendisliğine giriş | Bölüm 1 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
2 | Ulaştırma ve taşıma türlerinin özellikleri, Ulaştırma sistemleri konular: planlama, kontrol, tıkanıklık, emniyet ve çevre koruma | Bölüm 2.4 & 2.5 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann.. |
3 | Sürücü, araç, yaya ve yol karakteristikleri ve araç dinamiği | Bölüm 3.1-3.8 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507.. |
4 | Trafik akımı teorisi | Bölüm 4.1-4.3 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
5 | Trafik akımı teorisi | Bölüm 4.6-4.9 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
6 | Kapasite ve hizmet düzeyi | Bölüm 5.1-5.2 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Geçki araştırması,Yatay kurblar | Bölüm 3/ p.131-190 AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC (2018). |
9 | Geçki araştırması,dever uygulaması | Bölüm 3/ p.131-190 AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC (2018). |
10 | Boykesit ve Düşey kurblar, dairesel düşey kurbların özellikleri | Bölüm 3/ p.259-268 AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC (2018) |
11 | Toprak işleri, en kesit tasarımı, alan ve hacimlerin hesabı | Bölüm 14 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
12 | Brückner diagramının çizilmesi ve dengelenmesi, proje kapsamında fayda-maliyet iliskisi | Bölüm 14 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
13 | Ulaşım talep modeli | Bölüm 8 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
14 | Yol malzemeleri ve kaplama tasarımı | Bölüm 10&11 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann, ISBN: 9780128038185 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC 2018 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
12
|
12
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. |
|||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. |
|||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. |
|||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
İzmir’in Simge Yapılarına 'Maketli' İnceleme
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği ve Mimarlık Bölümü öğrencileri, ders kapsamında İzmir’deki 58 yapıyı depreme dayanıklılık yönünden inceledi.
İhmalin Fotoğrafları
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Egemen Sönmez, 30 kişilik ekiple birlikte deprem bölgesine giderek yıkılan ve hasar
Binalardaki ‘Eklenti’ Riskine Dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, mimari projede olmamasına rağmen binaların çatı katına sonradan yerleştirilen su
Maliyet ve Süreye ‘Prefabrike’ Çözüm
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, riskli yapıları sağlıklı ve çabuk bir şekilde yenilemek gerektiğine dikkat
Bina Denetiminde Hayati Uyarılar
Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve 10 şehirde yıkıma yol açan deprem felaketinin ardından binlerce vatandaş, oturduğu binanın sağlamlığını test etmenin telaşına düştü.
'Kötü Zemin Yıkıma Bahane Olamaz'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, Kahramanmaraş merkezli depremlerde enkaza dönen çok sayıda binanın proje, malzeme
'Kolonun içinden kümes teli çıktı'
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celalettin Kozanoğlu, İzmir’de riskli yapı olarak tespit edilen yaklaşık 22 bin binaya
Yangına duvar olacaklar
İklim değişikliğinin de etkisiyle orman yangınlarında meydana gelen büyük artış, İzmir Ekonomi Üniversitesi’ndeki (İEÜ) profesörleri harekete geçirdi.