Dersin Adı |
Genel Kimya
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CHEM 100
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Seviyesi |
Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(lar)ı | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine temel düzeyde kimya bilgisi ve problem çözme becerisi vermektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Tanımı | Bu ders, maddenin özellikleri, bilimsel ölçüm (hassasiyet ve doğruluk), atom, molekül, iyonlar ve özellikleri, stokiometri ve kimyasal hesaplamalar, sulu çözeltilerdeki kimyasal reaksiyonlar, termokimya, atomik yapı, elektron konfigürasyonu, atomik özellikler ve periyodik tablo konularını içerir. |
|
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Bilgilendirme | |
2 | Madde ve Ölçüm | Ders Kitabı Bölüm 1 |
3 | Atomlar, Moleküller ve İyonlar | Ders Kitabı Bölüm 2 |
4 | Stokiometri: Kimyasal Hesaplamalar | Ders Kitabı Bölüm 3 |
5 | Stokiometri: Kimyasal Hesaplamalar | Ders Kitabı Bölüm 3 |
6 | Sulu Çözeltilerdeki Kimyasal Reaksiyonlar | Ders Kitabı Bölüm 4 |
7 | Gazlar | Ders Kitabı Bölüm 5 |
8 | Gazlar | Ders Kitabı Bölüm 5 |
9 | Termokimya | Ders Kitabı Bölüm 6 |
10 | Termokimya | Ders Kitabı Bölüm 6 |
11 | Atom Yapısı | Ders Kitabı Bölüm 7 |
12 | Atom Yapısı | Ders Kitabı Bölüm 7 |
13 | Yarıiletkenler | Ders Kitabı Bölüm 24 |
14 | Genel Tekrar | Ders Kitabı Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 3, Bölüm 4, Bölüm 5, Bölüm 6, Bölüm 7, Bölüm 24 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Dersin Kitabı | Chemistry: The Central Science, 12th Edition. H LeMay, Bruce E. Bursten, Catherine Murphy, Patrick Woodward. Pearson, ISBN-10: 0132175088 • ISBN-13: 9780132175081 |
Diğer Kaynaklar | General Chemistry: Principles and Modern Applications, PetrucciHarwoodHerringMadura 9th Ed. Pearson / Prentice Hall, 2007, ISBN 0131988255 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı % |
Derse Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
10
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Çalıştay | ||
Portfolyo | ||
Ara Sınav / Sözlü Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı / Sözlü Sınav |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
40 |
Toplam |
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati |
16
|
2
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
|
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Çalıştay | |||
Portfolyo | |||
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar |
2
|
16
|
|
Final / Sözlü Sınav |
1
|
24
|
|
Toplam |
180
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |||||
4 | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |||||
5 | İnşaat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; İnşaat Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest